Monday, December 24, 2018

Novel : Pujaan Hati Kanda



Tajuk: Pujaan Hati Kanda
Penulis: Aulia Iman
Penerbit: Karya Seni
Halaman: 678


Ulasanku:

Novel ini aku pulun baca sebab dramanya bakal ditayangkan Disember ini. Oleh sebab sudah tahu siapa hero dan heroinnya lagi bertambah keterujaannya untuk menghadamkan isinya. Sebelum menonton dramanya, baik aku baca novelnya dulu. Orang kata, penghayatan menonton dan membaca tidak sama. Mungkin jalan cerita diolah sedikit. Ini adalah novel pertama aku baca karya Aulia Iman. Not bad. Aku mudah menghadamkannya dan ada unsur-unsur mahu meneruskan pembacaan.

Ceritanya tidaklah terlalu berat dengan adegan yang membenakkan kepala. Kisah Megat Danish atau Danny dengan Tiara. Perjumpaan secara tidak sengaja bila Danny mencari pengasuh untuk anaknya Rara. Sebenarnya Danny mahu merungkaikan siapa sebenarnya Rara. Rara muncul ketika hari pernikahannya dan majlisnya pernikahannya tidak diteruskan kerana bakal isterinya tidak boleh menerima penjelasan Danny.

Oleh sebab itulah, secara kebetulan dia bertemu Tiara. Danny mengupah Tiara untuk menjadi pengasuh kepada bayinya, Rara. Sejak itu, perhubungan Danny dan Tiara semakin akrab. Danny sudah jatuh cinta dengan Tiara. Tapi bila Tiara sudah menerima cinta Danny, sesuatu tentang Danny terbongkar.

Nak tahu apa yang terbongkar kenalah baca sendiri.


1 comment:

Siti Yang Menaip said...

dulu time kat sekolah rajin juga baca..
adoi manala hilangnya minat membaca tu.. huurm..