Sunday, August 4, 2019

Review Novel : Kepada Dia Dengan Cinta



Tajuk: Kepada Dia Dengan Cinta
Penulis: Marissa
Penerbit: Karya Seni
Tebal Halaman: 461
Rating : 4/5


Ulasanku:




Novel ini sebuah novel santai. Jadi untuk menghilangkan stres memang sesuai sangat buat bahan bacaan. Ceritanya tak berat jadi tak menyesakkan kepala.


Aku habiskan dalam masa 4 hari saja. Lagipun novelnya tidaklah tebal mana. Permulaan ceritanya memang menghiburkan. Aku baca sampaikan tersenyum-senyum sendiri.


Novel ini kisah seorang gadis bernama Darlina yang menyukai seorang jejaka bernama Naufal yang satu tempat kerja dengannya. Waktu ini boleh mengimbau kenangan zaman remaja di mana kita juga pernah melalui macam Darlina. Tiga tahun Darlina memendam rasa rupanya dia tidak bertepuk sebelah tangan.

Menarik bukan bila orang yang kita suka turut suka pada kita. Sepanjang membaca kisah mereka aku memang terhibur. Aku suka watak Darlina dan juga Naufal.


Darlina, cuma lepas kahwin wataknya agak menjengkelkan. Geram saja. Watak Naufal memang menarik. Lengkap lelaki idaman malaya.


Cumanya ada sesuatu yang berlaku sebelum mereka disatukan. Walaupun aku dapat mengagak plotnya sedikit tetapi penulis bijak sebab aku ada rasa untuk meneruskan pembacaannya.


“Sekali jatuh cinta, akan tetap cinta selamanya.”



Selamat membaca!



No comments: