Friday, October 18, 2019

7 Buku Kegemaran

Assalamualaikum.

Hai.

Aku dapat tugasan di laman muka buku. Ada kenalan di laman sana tag aku untuk aku buat status tentang 7 buah buku kegemaran. Ini tugasan yang paling aku gemar. Aku memang suka kalau perihal buku. Boleh segar biji mata.

Jadi dengan berlapang dada aku pun berkongsikan tentang 7 buah buku kegemaran yang membuat aku terkesan ketika membacanya.

Aku akan kongsikan tujuh buah buku kegemaran di sini. Kalau di FB disuruh 1 hari kongsikan 1 buah buku tapi kat blog aku kongsikan semuanya dulu.

Senang.

Nanti aku boleh kongsikan di sana pula. Kadang ada masa tak sempat nak mencari gambar bukunya. Bila sudah ada di blog memudahkan aku.

Aku hanya akan kongsikan gambar sahaja tanpa ulasannya. Kebanyakkan novel kegemaran aku adalah novel Noor Suraya. Aku mula jatuh suka bila pertama kali membaca Surat Ungu untuk Nuha.

1) Tak Ada Cinta Sepertimu.

2) Surat Ungu untuk Nuha.

3) Jaja dan Din.

4) Langsir Biji Remia.

5) Adam dan Hawa.

6) Akulah Si Heroin.

7) Be Strong.

Setakat itu sahaja tujuh buah buku yang menjadi kegemaran aku. Nanti aku kongsikan lagi 7 buah sebab ada yang tag aku lagi di FB. Memang ada buku lain yang aku gemar selain 7 buah buku ini. Tunggu ya.

Sekian.

Salam pena,
Fyda Adim


1 comment:

Tiara Sapphire said...

Adam dan Hawa my favourite buku juga waktu zaman sekolah dulu, baca sampai lunyai..hehe

salam singgah :) https://sweetepalhijau.blogspot.com/