Friday, October 11, 2019

Potret

Assalamualaikum.

Hai.


Potret ini diambil kerana untuk menyertai satu pertandingan anjuran Kotex Memberku Hawa. Waktu itu perlu menghantar gambar paling kreatif bersama teman baik. Aku sudah lupa kaedah penghantaran gambar ini; sama ada melalui emel atau memuat naik di laman Instagram.

Entah macam mana, kesungguhan kami (dari kiri gambar: aku, adik ipar aku - Nor Faezah dan kawan baik aku - Myra Mokhtar) membawa kami ke Taman Seribu Bunga Melaka pada suatu Sabtu pagi  untuk merakamkan beberapa keping gambar yang kononnya kreatif ditemani dengan tiga orang kanak-kanak ribena - 2 orang anak aku dan 1 orang anak adik aku.

Jurufoto kami waktu itu adalah seorang lelaki - iaitu adinda aku.

Pelbagai gaya dari pelbagai sudut dalam taman itu kami rakamkan gambar. Daripada gambar berdiri tegak, meniarap, bergambar di sebalik tiang, melompat - aksi paling susah untuk dilakukan sebab lebih gelak dan akhirnya posisi seperti gambar di atas.

Aku hantar dua penyertaan rasanya. 

Sekeping gambar meniarap.
Sekeping gambar di atas.

Gambar di atas inilah yang membawa tuah kepada kami apabila kami terpilih antara yang boleh menghadiri audition di Kuala Lumpur. Audition itu pula untuk memilih juara yang melayakkan mereka untuk berada dalam video klip Erti Kawan nyanyian Adira. Dalam video klip tersebut ada Siti Saleha dan juga Nad Zainal.

Sebelum menghadiri audition tersebut, kami diberikan video klip tarian Nad Zainal. Kami perlu mengikuti langkah tariannya. Seminggu juga kami berlatih. Jenuh juga nak mendapatkan rentak dan gerak-gerinya. 

Kenangan indah sebenarnya. Satu pengalaman yang cukup menarik. Kena berhadapan dengan juri dan orang ramai. Untuk yang introvert person macam aku, ini perkara yang dapat menambah keyakinan diri sendiri.

Terima kasih atas semuanya. Kenangan ini tidak akan diulang namun akan sentiasa dikenang-kenang dan tersemat dalam relung hati paling dalam.

Sekian.

Salam pena,
Fyda Adim



No comments: