Sunday, October 13, 2019

Tak Ada Cinta Sepertimu

Assalamualaikum.

Hai.

Tak Ada Cinta Sepertimu, drama yang paling aku minat. Satunya sebab Syafiq Kyle berlakon lebih-lebih lagi bila dia bergandingan dengan Zahirah MacWilson. Bila menonton drama ini memang terbaik gandingan mereka berdua.

Baik Syafiq Kyle.
Baik Zahirah McWilson.

Masing-masing berjaya membawakan watak yang diberikan. Aku terbuai-buai dengan lakonan mereka. Lakonan mereka berdua tersangatlah mantap. Dalam drama ini, aku suka sangat tengok Syafiq. Dia nampak segak dan watak dia itu menonjol sangat. Tak tahu macam mana nak disampaikan dengan kata-kata tapi aku memang minatlah watak dia sebagai Hazran. Nampak dia sangat gentle dalam drama ini. Aku dapat rasakan dia menghayati sangat dalam watak ini.

Hasil carian imej untuk tak ada cinta sepertimu
Nampak tak gaya dia yang gentle itu? Dalam pada aku menonton dramanya, aku baca juga novelnya. Dalam masa tempoh 3 hari sahaja aku dapat menghabiskannya.

Drama ini juga membuatkan aku teringat-ingat momen dengan kawan-kawan yang menonton. Boleh bayangkan tak kawan sekolah aku yang bekerja di Miri, setiap hari sepanjang drama ini ditayangkan kami akan berwhatsapp.

"Wei, geramlah dengan si Azam batik ni?"

"Eh, si Bella belot ni dah kenapa?"

Begitulah antaranya mesej-mesej kami. Setiap hari kami mengulaskan tentang drama ini sampaikan iklan pun kami ulas.

"Kau perasan tak setiap kali iklan susu ni tak ada suara. Aku rasa dia bayar separuh kut itu sebab tak keluar suara."

Itu satu hal.

Dengan kawan ofis pun satu hal juga. Ada yang melayan drama ini. Pakat-pakat siapkan kerja sebelum pukul 10.00 malam. Tak nak tertinggal satu babak sekali pun. Bila episod akhir, siaplah kita orang berangan.

"Dah jom balik. Nak siap-siap malam ni nak pergi pernikahan Hazran dan Athea."

Begitu sekali menghayati drama sampai masing-masing pun berdrama. Baiklah berdrama begitu daripada sibuk berbawang kekdahnya. Hahaha.

Lagu OST drama ini pun sampai kita orang pergi karok semata-mata nak nyanyikan lagu OSTnya. Tak tahulah kenapalah drama ini menceriakan kami semua.

Hasil carian imej untuk tak ada cinta sepertimu
Tengok gambar ini terasa mereka macam satu keluarga.

Hasil carian imej untuk tak ada cinta sepertimu
Gambar inilah aku guna sebagai profile picture whatsapp aku. Cerita habis aku pun tukar. Tidaklah kata taksub tapi suka sangat dia orang.

Hasil carian imej untuk tak ada cinta sepertimu
Penyudahnya mestilah happy ending. Cerita Melayu kan mana boleh sedih-sedih walhal kehidupan realitinya kita struggle tahap langit ketujuh nak cari kebahagiaan dan kegembiraan. Tak apalah. Rutin harian kita dah cukup serabut dan serius kenapa perlu kita jadikan bertambah serius. Drama ini sekadar hiburan untuk kita keluar daripada keserabutan. Cuma jangan terlalu obses sampaikan kita nak kehidupan yang indah-indah.

Suka tengok.
Tak suka tak perlu tengok.

Mudah saja kan?

Rindu momen ini. Drama ini boleh dikatakan sebagai mengeratkan ukhwah juga. Yelah, kalau tak fasal drama tak adalah hari-hari nak berwhatsapp.

Semoga ukhwah kami akan sentiasa terjalin walaupun tanpa drama. Ini pun sesekali aku layan juga drama kawan aku kat Sarawak itu bila dia berangan dengan si Remy Ishak. Tak apa aku layankan aje dia. Hahaha.

Rindu oi.

Sekian.

Salam pena,
Fyda Adim



No comments: