Saturday, March 7, 2020

Insan Kau Cinta Diterbitkan!


Assalamualaikum.

Dengan lafaz bismillah, saya persembahkan novel pertama saya yang diterbitkan di bawah Fajar Pakeer berjudul Insan Kau Cinta. Pada mulanya Insan Kau Cinta diberi tajuk Hey, Kau! namun saya tukar saat mahu menghantar ke penerbit.

Naskhah yang bertahun juga saya peram. Mula menulis naskhah ini pada tahun 2016 namun saya berhenti dan akhirnya menemui kata penamat pada tahun 2019. Begitulah perjalanan cerita saya dalam menyiapkan naskhah ini dengan sokongan rakan-rakan. Tanpa mereka saya tidak mempunyai kekuatan untuk menghabiskannya.

Naskhah ini mungkin ada kekurangannya kerana yang menulisnya juga tidaklah sempurna. Saya masih lagi bertatih dan banyak yang perlu saya pelajari. Insya-Allah semoga ada sedikit pengajaran yang boleh diambil dalam naskhah ini.

Novel ini sudah release jumaat lepas dan saya sedang mengambil pre order. Jadi untuk tahun ini terimalah Insan Kau Cinta daripada saya. 


*****

Mari baca blurb Insan Kau Cinta.

Sekeping hatiku terluka bagai dihiris-hiris belati tajam. Mahu melupakan seketika keperitan yang sedang menghantui diriku. Semakin aku tahan, semakin aku sakit – HUSNA

Dia seorang gadis yang terikat dengan puzzle yang dicipta oleh Daniel. Sekuat apa pun dirinya menolak Daniel, tetap saja lelaki itu mengejarnya sampai dia tersungkur jatuh dan cinta.

Daniel pandai bermain kata. Daniel bijak membuka jiwanya. Namun, satu peristiwa berlaku membuatkan Husna dingin dan tawar hati kepada Daniel! “Husna, kadang-kadang kita kena lepaskan sesuatu benda yang kita sayang. Barangkali apa yang kita suka itu tidak bagus untuk kita.” - MUAZ

Muaz datang tanpa diundang. Perlahan-lahan Husna melepaskan takdir kepada Muaz kerana dia yakin, lelaki itu adalah figura yang akan membahagiakannya. Sehingga ada insiden yang membuatkan Husna dibelenggu tanda tanya dan satu per satu rahsia Muaz terbongkar. “Jangan mudah menabur janji encik takut tidak tertunai janjinya itu.” – HUSNA

Muaz mengubah status hatinya menjadi madu. Kenapa, masa yang sama dia jua yang memberikan hempedu?

Husna dihimpit rasa bersalah. Perasaan terluka. Dirinya dipermainkan.

Muaz? Mampukah meyakinkan Husna bahawa wanita itu adalah yang terakhir dalam hidupnya?

Adakah kesempatan bagi mereka untuk membetulkan keadaan dan mengakhiri semuanya?

Cinta tidak akan tahu ke mana takdir membawanya pergi. Namun, jiwa semestinya tahu… siapa insan yang paling layak dicintai.


*****


Pada sesiapa yang mahu memesan melalui saya boleh menghantar pesanan pada nombor di bawah.
.
RM24.00 (SEM. MALAYSIA)
RM27.00 (SABAH/SARAWAK)

Untuk membuat pesanan klik LINK di bawah:


Tempoh pesanan sehingga 15 Mac 2020.

Pembelian secara kombo boleh dibeli secara online dengan Fajar Pakeer. Tawaran menarik menanti anda pada peminat-peminat novel.

#NovelMelayu
#IKC
#FydaAdim
#FajarPakeer
#Penulis
#Pembaca

No comments: