Monday, November 12, 2018

Novel : Lelaki Kiriman Tuhan




Tajuk: Lelaki Kiriman Tuhan
Penulis: Umie Nadzimah
Penerbit: Penulisan2u
Halaman: 518


Ulasanku:


Kisah Naira dan Raid sangat manis dalam Lelaki Kiriman Tuhan. Aku habiskan dalam masa seminggu sebab teringin sangat nak tahu siapa Iqbal Raid sebenarnya. Bukan apa identiti dia dari awal sudah mengundang tanda tanya dia ni siapa sebenarnya.

Dari mana dia dapat duit banyak-banyak untuk selesaikan hutang Naira. Rupanya Raid ada sejarah silamnya. Tetapi sejarah itu sudah lama ditinggalkan. Naira pula sudah lama dia mengikut jejak gadis itu. Macam secret admire. Tapi masih lagi tertanya-tanya siapa Raid sebenarnya.

Macam biasa, dalam cerita mestilah ada watak-watak antagonis. Memang penat juga melayankan Naira dalam novel ini yang tak habis-habis nak merajuk dan cepat bersangka buruk. Manusia seringkali suka berprasangka.

Namun semuanya terjawab bila Raid hilang. Naira menyesal tak sudah bila lelaki itu hilang. Biasalah, sudah menjadi lumrah manusia akan mula sedar dan lebih menghargai bila melalui fasa kehilangan. Kalau nak tahu kesudahan mereka boleh dapatkannya.

Bila tahu novel ini diadaptasi ke drama dan tahu siapa pelakonnya. Bila baca aku terbayangkan Remy Ishak dan Mira Filzah.

Selamat membaca!
^____^



No comments:

Fyda's read book montage

Lafazkan Kalimah Cintamu
Tak Ada Cinta Sepertimu
Dia Anak Jeneral
Mr. Grey
Tiada Arah Jodoh Kita
Dalam Dakapan New York
Pulang
Lelaki Januari
Kumpulan Cerpen Remaja: Gadis Dan Cermin Masa Depan
Lelaki Kiriman Tuhan
Bahagia Bukan Bidaan
The Misadventures of Cik Reen & En. Ngok Ngek
Surat Bersampul Perang
Kekasih Waktu
Pujaan Hati Kanda
99 Stress Free Wife
Budak Kelas Belakang
Sepahit Kopi Semanis Cham
Cerita Dalam Kampus
Kan Kukejar Cinta Kamu


Fyda Adim's favorite books »