Sunday, April 5, 2020

Review Novel : Maaf Tak Indah

Assalamualaikum.

Selamat pagi.

Nak kongsikan novel yang aku habiskan sebelum PKP berkuatkuasa. Kiranya buku keenam aku dapat habiskan untuk tahun ini. Novel ini aku pinjam daripada jiran aku. Jadi kenalah laju-laju baca sebab novel orang kan.

Mari aku kongsikan sedikit tentang novel ini.

Maaf Tak Indah karya Emy Roberto.

Penerbit: Idea Kreatif
Harga: RM26.00(SM)/RM29.00(SS)
Jumlah halaman: 370
.
🌿 Karya pertama penulis yang aku baca. Mencari novel ini sebab utamanya adalah drama walaupun aku tak tengok sepenuhnya drama tapi keinginan untuk membaca novel ini sangat tinggi. Senang nak bayangkan hero dan heroinnya.
.
🌿Kisah percintaan Syazan Shahira dan Raimie yang berkahwin atas pilihan keluarga namun mereka berdua saling mencintai antara satu sama lain sehinggalah Syazan membuat onar dalam hubungan mereka.
.
🌿Syazan cuba menggugurkan kandungannya yang telah memasuki trimester ketiga namun anak itu dilahirkan cacat. Raimie berdendam dengan Syazan akibat perbuatan Syazan sehingga Raimie memutuskan untuk menceraikan Syazan. Waktu ini geram dengan Syazan dan geram dengan Raimie. Dua-dua pun aku geram.
.
🌿Sebenarnya Syazan menyimpan sebuah rahsia sebelum meninggalkan Raimie dan dia tidak diberi peluang untuk menyatakan. Tia membesar dengan Syazan dan setelah lima tahun mereka bertemu semula.
.
🌿Apa yang boleh diambil daripada novel ini setiap manusia tidak lari daripada melakukan kesilapan dan mereka sewajarnya diberikan peluang kedua.
.
#FydaAdimBaca


No comments:

Fyda's read book montage

Lafazkan Kalimah Cintamu
Tak Ada Cinta Sepertimu
Dia Anak Jeneral
Mr. Grey
Tiada Arah Jodoh Kita
Dalam Dakapan New York
Pulang
Lelaki Januari
Kumpulan Cerpen Remaja: Gadis Dan Cermin Masa Depan
Lelaki Kiriman Tuhan
Bahagia Bukan Bidaan
The Misadventures of Cik Reen & En. Ngok Ngek
Surat Bersampul Perang
Kekasih Waktu
Pujaan Hati Kanda
99 Stress Free Wife
Budak Kelas Belakang
Sepahit Kopi Semanis Cham
Cerita Dalam Kampus
Kan Kukejar Cinta Kamu


Fyda Adim's favorite books »