Monday, January 16, 2023

16 Hari Dalam 2023

Assalamualaikum semua.

Setelah beberapa bulan atau mungkin ada dalam setahun tidak bersiaran di platform ini, aku kembali mencari semangat yang setelah sekian lama menghilang.

Semangat yang diragut oleh beberapa perkara. Sunggu waktu itu hanya memerlukan kekuatan diri dan orang sekeliling yang terdekat. Waktu itulah kita dapat tahu siapa yang betul-betul ikhlas dengan kita. Baru kita buka mata rupanya ada yang mungkin ambil kesempatan. Lepaskan dirinya. Menonjol untuk orang lain nampak kewujudannya.

Tak apalah, lupakan perkara yang lalu. Tahun ini sudah nekad untuk tidak memikirkan hal-hal yang tidak sepatutnya. Dalam tempoh lima bulan lagi, umur sudah mahu memasuki ke angka 4. Seorang sahabat pesan, umur dah 40-an ni kita kena chill chill aje. Ada perkara dalam dunia ini kita tak perlu respon.

Jadi, tahun ini aku cuba bangkit. Semoga dipermudahkan segala urusan aku dan juga keluarga. Semoga impian-impian kami akan dimakbulkan Allah dan Allah akan membuka lorong untuk kami melaksanakan dengan baik.

 
Tahun lepas, sekitar bulan Julai aku tak sihat rupanya aku anemia. HB 6.9 masa tu. Memang stres sangat. Tersangat stres. Alhamdulillah kini kembali sihat dan menjaga makan. Doakan aku ya. Nanti sambung lagi dengan coretan yang lebih panjang.

Salam pena,
Fyda Adim

No comments:

Fyda's read book montage

Lafazkan Kalimah Cintamu
Tak Ada Cinta Sepertimu
Dia Anak Jeneral
Mr. Grey
Tiada Arah Jodoh Kita
Dalam Dakapan New York
Pulang
Lelaki Januari
Kumpulan Cerpen Remaja: Gadis Dan Cermin Masa Depan
Lelaki Kiriman Tuhan
Bahagia Bukan Bidaan
The Misadventures of Cik Reen & En. Ngok Ngek
Surat Bersampul Perang
Kekasih Waktu
Pujaan Hati Kanda
99 Stress Free Wife
Budak Kelas Belakang
Sepahit Kopi Semanis Cham
Cerita Dalam Kampus
Kan Kukejar Cinta Kamu


Fyda Adim's favorite books »